La iaia Maria fa 100 anys!

Publicat el 20 desembre, 2018

El passat divendres 4 de gener, Maria Fortuny Vilà, la iaia Maria,va fer 100 anys.

Maria Fortuny ha estat la transmissora de la recepta de la ratafia que es fa al museu i també de molta de la que es fa a Cardedeu.

La iaia Maria

La Maria Fortuny va aprendre a fer la ratafia de la seva àvia, la Rosa Jubany de cal Palé, nascuda cap el 1872, que va ser qui li va confiar la recepta que s’havia fet tradicionalment a la seva família.

De petita anaven juntes a buscar les herbes per fer la ratafia als boscos de Can Morató o Can Montells o a alguna casa coneguda, que tenien plantes que necessitaven però des de ja fa un temps, la iaia Maria té el seu propi jardí a casa, amb les plantes necessàries.

La iaia Maria ha tingut la generositat de compartir la recepta familiar de ratafia amb el museu i amb tots aquells qui li han demanada, ensenyant a noves generacions com fer aquest licor tant tradicional a casa nostra.

I per a tot això, l’any 2016 el Museu Arxiu Tomàs Balvey de Cardedeu li va fer entrega del premi honorífic Tomàs Balvey.

Al llarg del divendres 4 de gener, es projectarà a la sala del museu, aquest vídeo reportatge on la iaia Maria ens mostra com elaborar aquesta ratafia de Cardedeu.