Presentació catàleg Art Vigent’18

Publicat el 11 desembre, 2018

Presentació del catàleg de l’exposició de l’artista Carme Solé Vendrell “Why?”

Divendres 25 de gener

A les 19h

La presentació anirà acompanyada d’una visita comentada de la mà de l’artista i per a conèixer de més a prop la seva obra així com la seva trajectòria.

Amb concert de músiques d’autor a càrrec de Jaume Escala.

Why? de Carme Solé Vendrell

En el marc del cicle Cardedeu amb l’Art Vigent, es pot visitar al MATBC l’exposició “Why? Carme. Pintures de Carme Solé Vendrell”, una mostra on l’artista reflexiona entorn els drets dels infants i davant les injustícies del món actual.

Why? Per què? és el que és pregunta l’artista en aquesta exposició on colpidors rostres de nens i nenes en són els protagonistes donant-los-hi veu davant els visitants i fent visible la vulneració dels seus drets.

Uns quadres de grans formats que permeten a Carme Solé Vendrell comunicar millor les històries d’aquests nens i nenes que han patit la guerra, l’abús, l’èxode, la injustícia, etc.

A l’exposició s’hi presenta l’obra “La croada dels nens” que es veu per primer cop a Cardedeu.

“L’artista Carme Solé Vendrell ens mostra amb les seves obres uns rostres,  unes mirades, uns infants que es pregunten per què?
Pintures que al mateix temps que són plenes de dolçor,
no volen amagar el traç del dolor i el sofriment.”
Jaume Escala

Why?
Juntament amb Jaume Escala, l’artista Carme Solé Vendrell va iniciar a Barcelona l’acció “Why? Protegim el dret dels infants” l’any 2014.
Un projecte on rostres d’infants pintats per ella van estar penjats als balcons de la ciutat convidant a pensar i reflexionar sobre el que no està bé en el nostre món.
Us rostres que ens miren i ens pregunten Per què? Uns nens i nenes d’arreu del món que pateixen l’horror de la guerra, de l’explotació i els abusos, de la fam.
Amb aquestes pintures, Carme Solé Vendrell vol donar veu a aquests infants als que se’ls hi vulneren els drets alhora que mostra a la ciutadania un greu problema actual.

El Museu Arxiu Tomàs Balvey i Cardedeu amb l’Art Vigent
Cardedeu amb l’art vigent, des dels seus orígens, és un programa pensat per afavorir l’exposició d’art contemporani, i consolidar-se com a referent en l’àmbit comarcal, però també, i molt especialment, per utilitzar-lo com a recurs pedagògic, per a grans i petits, amb la intenció d’afavorir l’aprenentatge dels llenguatges creatius actuals i la comunicació plàstica entre públic i artista.
Carme Solé Vendrell ha estat l’artista seleccionada per el cicle Cardedeu amb l’Art Vigent 2018.