Exposició | El camí de les flors… el principi del tres…

Una aproximació a l’art oriental de l’Ikebana
Publicat el 28 juny, 2018

Un any més, els alumnes del taller de ceràmica del Casal Dr. Daurella del Museu, presenten els seus treballs amb una mostra de ceràmica per a l’Ikebana.

Una exposició on es poden veure diferents peces fetes de ceràmica amb arrenjaments florals d’Ikebana i han estat fetes tant pels alumnes més joves del tallers, nens i nenes de 7 a 10 anys, així com l’alumnat adult.

“El període de temps en el que es creen composicions relacionades amb l’art japonès es converteix en un període de reflexió en el que és disserta sobre el pas del temps”.

Aquesta fase espiritual és un dels elements cabdals de l’Ikebana, o art japonès d’arranjament floral.

L’objectiu de la relació dels arranjaments florals ikebana no és decoratiu. El seu objectiu és aprendre a apreciar determinades coses que normalment les persones passem per alt. Aquestes coses solen estar associades a la naturalesa i la bellesa de les formes.

Un altre dels objectius es reflexionar per aprendre a ser més pacients , equilibrant la ment, el cos i l’ànima i arribant a un estat de relaxació absoluta.

La mostra es pot visitar fins el 22 de juliol a l’aula del museu, a la tercera planta. L’entrada és lliure.

Els alumnes participants al taller han estat:

Adults: Gemma Casanovas, Marta Borràs, Xavier Casanovas, Albert Izaguirre, Núria Profitós, Àngels Sala i Mercè Garcia

Infants: Iu Calbet, Marçal Foix, Martí Sarmiento, Ona Barroso