Fonoll

Publicat el 17 abril, 2018

Nom científic: Foeniculum vulgare

Família: Apiàcies

Hàbitat: planta mediterrània de terra baixa, molt abundant. Viu en erms, vores de camins i marges.

Floració: de juny a setembre

Parts útils: fruits i arrel

El fonoll és una planta herbàcia perenne i molt abundant als marges i les voreres de camins. Tota la planta té im gust fort i agradable, clarament anisat.

És un dels ingredients de la nostra ratafia.

Des del punt de vista medicinal, les parts útils del fonoll són els fruits; per la seva acció carminativa, i l’arrel, per la seva acció diürètica. A més, els brots i les fulles tendres es cullen a la primavera i es mengen com a verdura.

La preparació de la infusió de fonoll es prepara tirant una culleradeta de fruits, prèviament aixafats, a l’aigua bullent. L’acció diürèticas’assoleix prenent una tassa d’infusió, de l’arrel fresca, després dels àpats.

Curiositat:

“fonoll i ruda… fan la vista auguda!”

Dita popular

Bonet Golobart, MA i Giner Arbusà, A. El Jardí del Museu Arxiu Tomàs Balvey. Guia pràctica de visita. Les plantes remeieres del jardí i el seu aprofitament medicinal. Editat pel Museu Arxiu Tomàs Balvey i l’Ajuntament de Cardedeu, octubre de 2007.