El MATBC recull el distintiu Biosphere de sostenibilitat

Publicat el 13 març, 2018

Al llarg d’aquest matí, 13 de març, té lloc el primer lliurament dels distintius “Compromís Biosphere de sostenibilitat Turística” a les empreses i serveis turístics de la província de Barcelona on el Museu Arxiu  Tomàs Balvey de Cardedeu hi és inclòs.

L’acte que té lloc a la Llotja de març de Barcelona, comta amb la presència del President de la Cambra Oficial de Comerç, Indústria, Serveis i Navegació de Barcelona, Miquel Valls, i l’Excma i la Presidenta de la Diputació de Barcelona, Mercè Conesa, entre altres personalitats.

Han recollit el distintiu la regidora Núria López Gil acompanyada de Teresa Blanch i Imma Serra.

El turisme sostenible és aquell que cobreix les necessitats actuals dels turistes i les regions amfitriones, protegint i millorant les perspectives de futur.

Es vol una sostenibilitat en el seu conjunt, entès com la suma de serveis, empreses, equipaments i infraestructures, i es basa en la gestió dels recursos de manera que puguin satisfer les necessitats econòmiques, socials i estètiques, respectant a la vegada l’ integritat cultural, els processos ecològics essencials, la diversitat biològica i els sistemes que sostenen la vida.

El paper dels serveis i empreses turístiques resulta fonamental, ja que constitueixen
l’eina a través de la qual el visitant pot integrar-se plenament en el medi.