Croquet. Joc d’estiuejants

Jocs de Croquet

Núm. Reg.: 5185 / 5186

Donació de la Fundació Teresa Oller

El joc del croquet és un esport de pilota creat al segle XIX a Irlanda. Actualment consta de nombroses variants (com croquet sobre gel o amb bicicleta), però l’objectiu comú és completar un circuit amb una pilota petita de fusta   impulsada per una maça, que es col·loca entre les cames per donar força al cop. El circuit consta de desnivells i uns arcs que s’han de travessar amb la pilota. La bola s’ha d’empènyer amb una maça sense arrossegar-la, fent-la recórrer el circuit prefixat amb cops. Cada jugador té una tirada per torn, que es pot modificar segons uns paràmetres (tirades extra o pèrdua del torn).

La popularitat del joc als països anglosaxons l’ha fet aparèixer en nombroses obres, com “Alícia al país de les meravelles”, i pintures que reflectien la vida de la noblesa, la principal jugadora de croquet.

Els jocs que mostrem provenen de la Casa Alsina Gesa, ubicada a l’avinguda Rei en Jaume que actualment allotja la Fundació Teresa Oller.

Es tracta d’una casa finals de la dècada dels anys vint del segle XX, possiblement projectada per  l’arquitecte Manuel Joaquim Raspall, amb reformes posteriors.

Podeu veure la vitrina amb el joc del Croquet a la 2a planta del museu, a la galeria de la Farmàcia Balvey