Sortida dels Amics del Museu

Publicat el 26 octubre, 2017

Un cop més, els Amics del Museu, juntamnet amb l’equip del Museu, hem fet una nova sortida cultural per a conèiexer museus i espais patrimonials de l’entorn.

Tal com es va acordar a la darrera Assemblea d’Amics del Museu, la sortida ha tingut lloc el passat  5 d’octubre a Esplugues i al Prat del Llobregat.

A  Esplugues s’ha visitat els Museus Can Tinturé i el Museu de Ceràmica La Rajoleta on ens va rebre la directora, la Roser Vilardell i algun representant del grup d’Amics dels Museus d’Esplugues.

Un cop acabada la visita, els Amics del Museu han tingut l’oportunitat de conèixer el Monestir de Santa Maria de Montsió, un monestir de monges Dominiques on s’hi conserva un claustre gòtic de dues plantes que a l’any 1950 va ser traslladat des de Rambla Catalunya de Barcelona a Esplugues.

A la tarda, coincidint amb la temàtica de l’exposició de la segona planta del museu “5 Nissagues farmacèutiques”, ens hem desplaçat fins al Prat del Llobregat per visitar el laboratori del Dr. Oliver Rodés, on s’hi han pogut veure una de les col·leccions d’ampolles d’aigua més important i extensa del món, amb més de 7.000 ampolles procedents de més de 150 països, en la que s’hi pot observar l’evolució històrica de les aigües envasades, els dissenys dels envasos i de les etiquetes.

Aquesta col·lecció la va anar fent en Benet Oliver-Rodés Clapés, pare de l’actual director.