Un passeig per Cardedeu

Publicat el 30 setembre, 2017

Diumenge 7 d’octubre a les 10.30h

Un tinerari guiat pels carrers del centre de Cardedeu per conèixer la història, el patrimoni i la transformació del municipi a través dels seus carrers i edificis.

Una oportunitat per conèixer el Cardedeu antic a tots aquells qui ho desitgin a través dels seus carrers, de les seves cases i de la seva història.

Dins les Jornades Europees del patrimoni 2017

El MuseuArxiu Tomàs Balvey ha programat pel dissabte 7 d’octubre, l’itinerari guiat Un passeig per Cardedeu.

L’ itinerari té el puntde sortida al Museu Arxiu Tomàs Balveya les 10.30 del matí per encetar tot seguit el recorregut per els carrers i zones més cèntriques, amb una durada aproximada de dues hores.

El passeig permet fer una visita comentada pel centre antic de Cardedeu i conèixer els trets més singulars del municipi, la seva història i el seu procés de transformació i creixement, a través dels seus carrers i els testimonis patrimonials de seu passat. Així mateix permet conèixer el creixement i desenvolupament històric del municipi a través del seu patrimoni.

Alguns dels testimonis arquitectònica pels que transcorre l’itinerari són la casa Mas Batlle Torrent, la masia de Can Serra o l’antic Casal dels comptes de Bell-lloch.

L’activitat s’inclou en dins les Jornades Europees del Patrimoni, coorganitzades per l’Agència Catalana de Patrimoni Cultural, l’Associació Catalana de Municipis, la Federació de Municipis de Catalunya i l’Institut Ramon Muntaner, són un esdeveniment cultural participatiu important d’Europa, en el qual ajuntaments, entitats i agrupacions culturals locals d’arreu d’Europa organitzen activitats amb un clar objectiu: facilitar els recursos necessaris per descobrir i viure el patrimoni cultural, concebut com un bé comú tant a nivell local com a nivell europeu.

Enguany, el lema suggerit pel Consell d’Europa és “Patrimoni i natura: un paisatge de possibilitats” per posar en relleu els valors patrimonials incorporats a la natura, la importància del medi ambient sobre els estils de vida de les persones i la influència que té sobre el benestar i el creixement socioeconòmic de les comunitats.