Llimoner

Publicat el 12 setembre, 2017

Nom científic: Citrus limon

Família: Rutàcies

Hàbitat: Original del sud-est asiàtic i cultivat a la zona mediterrània i Califòrnia.

Floració: d’Abril a juny

Parts útils: Filles i fruits

Es tracta d’un arbre de 3 a 6 metres d’alçada, de vegades espinós, de fulles dures i ovalades amb pecíol estretament alat. Les flors són blanquinoses i molt aromàtiques i de fruits àcids, les llimones.

Les parts útils del llimoner són les fulles i els fruits, la polpa dels quals és rica en vitamina C, pectina, àcid cítric, sucres i flavonoides que redueixen la permeabilitat capil·lar i augmenten la seva resistència.

El suc de la llimona redueix els nivells sanguinis d’àcids grassos de baixa densitat (LDL), els triglicèrids i el colesterol.

En medicina, i pel seu alt contingut en vitamina C, s’ha utilitzat per combatre l’escorbut, pels refredats i per la grip. També afavoreixen la digestió.

Curiositats:

El llimoner pot florir tot l’any tot i que la floració més destacada és d’abril a juny.

Bonet Golobart, MA i Giner Arbusà, A. El Jardí del Museu Arxiu Tomàs Balvey. Guia pràctica de visita. Les plantes remeieres del jardí i el seu aprofitament medicinal. Editat pel Museu Arxiu Tomàs Balvey i l’Ajuntament de Cardedeu, octubre de 2007.

2 respostes a “Llimoner”

1. Montse Sanchez ha dit:

Quan es pot trasplantar un llimoner ?

• Museu ha dit:

Hola,
      Si el teniu en un test és més fàcil que vagi bé el trasplantament. Si és de terra a terra millor que ho fagi un entès.
      La millor època: la tardor o principis de la primavera.
      A internet s’hi pot trobar informació.