Lola Lasurt. Emissió Periòdica Definitiva

Publicat el 27 juny, 2017

A la Capella de Sant Corneli
Dins el projecte santcorneliarts(2)

Fins el 20 d’agost

Una mostra de l’obra de l’artista Lola Lasurt a partir de la creació de dos frisos pictòrics que entren en diàleg a l’espai de la capella.

La mostra es podrà visitar fins el 20 d’agost en l’horari habitual de la capella:

divendres de 17 a 20h, dissabtes d’11 a 14h i de 17 a 20h i diumenges d’11 a 14h.

EMISSIÓ PERIÒDICA DEFINITIVA

El projecte es centra en la creació de dos frisos pictòrics fets expressament per l’ocasió perquè entrin en diàleg afegits a l’espai de la capella de Sant Corneli. Aquests frisos estan fets amb pintura a l’oli sobre 4 tires de tela de 13’5cm x uns 4 metres de llarg ( 2 tires x fris).

Un dels frisos, en blanc i negre, correspon a la recreació de fragments de la primera emissió periòdica de Radio Televisió Cardedeu l’any 1981, la primera televisió local de tot l’estat Espanyol. Ell segon fris, en color, recrea el programa especial emes en motiu del primer enregistrament que va fer la televisió d’unes eleccions municipals l’any 1983 (coincidint amb l’any que jo vaig néixer; les primeres que el canal va poder enregistrar ja que les primeres van ser el 79 quan encara no existia). Per aquest programa especial recreat ara pictòricament, Radio Televisió Cardedeu es va aproximar a l’ Institut de Cardedeu per preguntar als i les alumnes que representava per cadascun d’ells la Democràcia.

Amb aquest treball, com sovint ha fet, torna a analitzar els anys de lactància del sistema democràtic en aquest cas en diàleg amb el medi televisiu.

Agraïments a Radio Televisió Cardedeu.

Lola Lasurt (Barcelona, 1983) és Llicenciada en Belles Arts por la Universitat de Barcelona, va obtenir un postgrau en Estètica a la Universitat Autònoma de Barcelona i el Màster ProdArt a la Universitat de Barcelona. Ha sigut artista resident a HISK, Ghent; La Ene, Buenos Aires; Kunsthuis SYB, Friesland i als Greatmore Art Studios, Cape Town; i a Hangar, Barcelona. Lasurt ha exposat individualment a: Donacio, dins del programa Composicions 2016, Barcelona (Barcelona Gallery Weekend), Promenade, 105 Besme, Brusel.les (2015); Exercici de ritme, Galeria Joan Prats, Barcelona (2015); Doble autorització en el cicle Arqueologia preventiva, Espai 13 de la Fundació Joan Miró, Barcelona (2014); Amnèsies, Espai2, Terrassa (2012), El Gegant Menhir, Museu Joan Abelló, Mollet del Vallès (2011); i entre les seves exposicions col·lectives destaquen Surprise, Netwerk, Aalst (Belgica 2016), Young Belgian Art Prize’15, Bozar, Brussel·les (2015); Write of Spring, Het Paviljoen, Gant (2014); Els immutables, DAFO, Lleida (2012); Learn and Teach, Greatmore Art Studios, Sud-àfrica (2012). L’obra de Lasurt està representada per Galeria Joan Prats, Barcelona.

DESCARREGAT LA NOTA DE PREMSA AQUÍ