Dia Internacional dels Mueus i Nit dels Museus

Activitats per a tots els públics
Publicat el 26 abril, 2017

Un any més, el MATBC se suma a les activitats organitzades per la Nit als Museus que se celebra anualment el 18 de maig i l’entrada al Museu serà gratuïta.

El Dia Internacional dels Museus és un esdeveniment, organitzat pel Comitè Internacional dels Museus (ICOM) des del 1977, que té com a objectiu conscienciar els ciutadans sobre el paper dels museus en el desenvolupament de la societat.

Com diu l’ICOM, els museus són un important instrument per a l’intercanvi cultural, l’enriquiment de les cultures i en l’avançament de l’enteniment mutu, de la cooperació i de la pau.

L’edició d’enguany està dedicada a Museus i històries punyents: Dir allò que no es pot explicar als museus tot reconeixent el paper que juguen els museus com agents pacificadors de les relacions entre els diferents pobles del món. També posa de relleu com l’acceptació d’un passat incòmode i dolorós és el primer pas per imaginar un futur comú en el marc de la reconciliació.

A més, iniciativa del Consell d’Europa, des de fa uns anys, se celebra la Nit dels Museus en que aquests obren les portes més enllà de l’horari habitual. Aquest any serà el dissabte 20 de maig.

Des del MATBC s’han organitzat diferents activitats entorn aquesta celebració, entrada gratuïta al Museu, inauguració de l’exposició “Intimitats. La roba interior dels segles XIX al XXI”, un taller familiar, visita teatralitzada  i el ja tradicional taller de Ratafia de la iaia Maria, tastet de licors i l’entrega del Premi d’Honor Tomàs Balvey.

Més informació sobre el DIM als següents enllaços:

ACTIVITATS PROGRAMADES

Dijous 18 durant tot el dia

Coincidint amb el Dia Internacional dels Museu, l’entrada al MATBC serà gratuïta a totes les sales dins l’horari habitual de 10 a 14 i de 16 a 19h

Dijous 18 a les 18h

Inauguració de l’exposició “Intimitats. La roba interior dels segles XIX al XXI”.

La mostra, produïda conjuntament per l’Oficina de Patrimoni Cultural de la Diputació de Barcelona i el Museu de Badalona, que permetrà descobrir com ha evolucionat la roba interior en els darrers dos segles, d’acord amb els canvis de mentalitat i de les convencions socials.

S’hi mostren peces quotidianes, lluny dels models exclusius que s’hi solen exposar i que representen la societat i els seus criteris morals. La major part d’aquests objectes procedeixen del fons del Museu de Badalona, de col·leccions particular tot i que val la pena destacar unes mitges anteriors al 1900, unes mitges blanques i un polissó del Segle XIX del fons del Museu Arxiu Tomàs Balvey.

Dissabte 20 a les 17.30h

Petits retalls d’història

Un recorregut amb família pels carrers del centre de Cardedeu per a descobrir amb un joc de pistes guiat la història de la vila a partir de la observació del patrimoni i les restes del passat.

Preu: 3€ per infant

Dissabte 20 a les 22h

Elaboració de ratafia

Taller obert per elaborar la ratafia de la iaia Maria de Cardedeu, producte propi del Museu dins les activitats programades per la Nit dels Museus.

Enguany tornarem a fer-la sota la lluna vella de maig.

Se’n facilita la recepta i alguns dels productes per fer-la a casa o al Museu.

A càrrec d’Enrica Renter

A la terrassa del Museu

Preu: 5 € general / 3€ reduïda

Dissabte 20 a les 22.30h

Visita teatralitzada

En el marc del Dia Internacional dels Museus i la Nit dels Museus, us proposem una visita nocturna teatralitzada al MATBC, de la mà del seu fundador, Tomàs Balvey i Bas que ens ensenyarà la seva col·lecció i la farmàcia familiar.

Amb tast de licors i ratafia de la iaia Maria de Cardedeu.

El museu estarà obert fins les 12 de la nit amb visites guiades, tastet de tisana i licors d’herbes i jocs de pistes pels mes petits.

Activitat gratuïta

Diumenge 22 a les 12h

Premi d’honor Tomàs Balvey

VII edició dels premis que tenen per objectiu donar a conèixer les aportacions d’homes i dones que, de maneres molt diverses, han contribuït i contribueixen en la preservació i divulgació del patrimoni, aconseguint que el Museu de Cardedeu sigui un referent com a museu de benestar i salut.