5 Nissagues farmacèutiques

Publicat el 16 desembre, 2016

Del 10 de març al 15 d’octubre

A la segona planta del Museu

En el marc de la Farmàcia

Les Nissagues Balvey, Esteve, Forés–Carulla i Cuatrecasas han estat famílies vinculades al món de la farmàcia rural des dels segles XVI–XVII i han viscut, de primera mà, el pas des de l’apotecaria, on es dispensaven i preparaven medicaments, a la farmàcia tal i com l’entenem avui.

Aquestes nissagues, juntament amb la nissaga Oliver Rodés de a ciutat de Barceona, han donat valor al patrimoni farmacèutic conservant i difonent una faceta important del patrimoni històrico-professional del nostre país: el farmacèutic.

L’exposició mostra com petites farmàcies rurals evolucionen cap a nous laboratoris, amb homes de ciència i grans humanistes al capdavant excepte la nissaga Oliver Rodés que a diferència de les altres va centrar la seva tasca farmacèutica en l’anàlisi i la potabilitat de l’aigua a la ciutat de Barcelona.