La Capella de Sant Corneli

Publicat el 13 juliol, 2015

La Capella de Sant Corneli és un espai d’art gestionat pel Museu  Arxiu Tomàs Balvey de l’Ajuntament de Cardedeu.

Per a poder-hi exposar s’ha de presentar a l’Oficina d’Atenció al Ciutadà acompanyada d’un dossier, book o sinopsi amb i matges de la proposta expositiva.

Una mica d’història…

Es tracta d’una capella d’origen pre-romànic que ha estat modificada al llarg dels anys i ha passat per diferents usos des del Segle X. Se sap que de l’any 1580 al 1607 va estar tancada al culte degut al seu

mal estat i perquè havia estat prfanada amb delicte de sang. L’any 1607 però, es va restaurar i obrir de nou al culte.

Des de l’any 1776 s’hi va prohibir celebrar misa pel mal estat en que es trobava i se li va donar un ús no sacre per convertir-se en espai per consells municipals, escola de noies o presó preventiva.

Finalment, l’any 1920 va ser abandonada per les monges que des del 1870 se’n feien càrrec.

Normativa d’ús de la capella:

•        El cost del lloguer de la Capella és de 30€ la setmana.

•        No es podrà llogar la Capella més de 3 setmanes seguides.

•        La capella es llogarà pintada. Si el sol·licitant la vol d’un altre color haurà de facilitar al museu un pot de pintura de 5 quilos amb el nou que desitgi. Les guies no es pintaran.

•        El muntatge de l’exposició anirà a càrrec del sol·licitant. Des del museu es donarà suport si és necessari.

•        Les obres es penjaran amb cordill de nylon i ganxos facilitats pel museu. No està permès foradar les parets.

•        Des del museu, si es demana, es donarà suport en disseny del material de difusió: cartells i invitacions.

•        L’edició dels cartells i les invitacions aniran a compte del sol·licitant.

•        El museu enviarà una noticia de premsa elaborada conjuntament (sol·licitant/museu) als canals habituals de difusió i premsa.

•        El Museu facilitarà el material expositiu del que disposi en el moment de l’exposició, tal com peanyes, vitrines, taulons, cubs, etc. Prèviament, el sol·licitant haurà d’omplir un full de demanda de material.

•        El personal del museu serà l’encarregat d’il·luminar l’exposició sota criteris del sol·licitant un cop estigui muntada.

•        La inauguració anirà a càrrec del sol·licitant. En cas que es desitgi una inauguració més institucional, el sol·licitant haurà de trucar directament a alcaldia.

•        La vigilància en hores d’obertura de l’exposició anirà a càrrec del sol·licitant.

•        La persona sol·licitant haurà de recollir i retornar diàriament la clau de la capella a les dependències de la policia local