Xavier Escribà. El suport de la pintura

Del 18 de setembre al 24 de febrer de 2013
Publicat el 19 setembre, 2012

ORGANITZEN: Ajuntament de Cardedeu -Museu Arxiu Tomàs Balvey.

LLOC:Museu Arxiu Tomàs Balvey de Cardedeu

DATES: del 18 de setembre al 24 de febrer de 2013

HORARIS: de dimarts a dissabte: d’11 a 14 h i de17 a 21 h

Diumenges i festius: matins d’11 a 14 h

Entrada general: 2€

Entrada reduïda:1€

Últim diumenge de mes: entrada gratuïta

Xavier Escribà. El suport de la pintura

L’edició 2012 de Cardedeu amb l’Art Vigent anirà a càrrec de Xavier Escribà.

L’artista, presenta una exposició que anirà ampliant al llarg del temps amb una intervenció pròpia a Cardedeu. Durant els mesos que dura l’exposició, Xavier Escribà convertirà les sales del museu en el seu taller, en un espai de treball, de reflexió i, sobretot, de creació. És per això que del 18 al 29 de setembre instal·larà el taller a les sales del MATBC convertint-lo en part de la mostra que es podrà visitar fins el mes de febrer del 2013.

Amb aquesta exposició, Xavier Escribà vol mostrar no només la seva obra sinó també el seu procés creatiu a partir del dia de l’obertura al públic: des de que arriba l’obra, es munta, es col·loquen els vinils, es tallen les fustes i es crea, convivint i compartint amb el visitant la gestació de l’obra.

Xavier Escribà construeix les seves obres a partir de la superposició de capes i fuig així del marc, del bastidor i l’obra passa a ser pintura en ella mateixa. Es tracta d’una pintura que agafa autonomia per ella mateixa, es converteix en objecte, en color, i permet a l’espectador visionar-la des de diversos punts.

“És cert que sovint les obres tenien prou pintura, prou cos com per aguantar-se físicament per elles mateixes sense que els hi calgués l’estructura del bastidor però encara més cert és que hi havia iniciada una dinàmica per prevaldre la pintura com a presència i no com a imatge. Per acostar-se a aquest estadi era evident que calia desempallegar-se del bastidor com a esquelet on tensar la tela/pell. El proper pas va ser la manipulació d’aquest cos pintura (com a resultat de l’aplicació de tantes capes com anys tinc en el moment de la seva realització), un cos matèric finalment amb una semblança, tacte i pes més propis al cos humà (pell/carn).”

Xavier Escribà

El cicle de Cardedeu amb l’Art Vigent 2012 obre la programació d’enguany amb l’artista Xavier Escribà, nascut a París l’any 1969, viu i treballa a Terrades (Girona).

Ha exposat al Museu d’Art de Tarragona durant l’any 2011 i treballa principalment amb la galeria de París 1900-2000 ila Galeria Oriolde Barcelona.

Ha realitzat diferents exposicions individuals a Catalunya i França així com col·lectives per tot el món. La seva obra té una presencia destacada a Arco.

Recentment ha guanyat la beca primavera de l’Escala 2012.

El MuseuArxiu Tomàs Balvey i Cardedeu amb l’art vigent

Cardedeu amb l’art vigent, des del seu origen, és un programa pensat per afavorir l’exposició d’art contemporani a Cardedeu, i consolidar-se com a referent en l’àmbit comarcal, però també, i molt especialment, per utilitzar-lo com a recurs pedagògic, per a grans i petits, amb la intenció d’afavorir l’aprenentatge dels llenguatges creatius actuals i la comunicació plàstica entre públic i artista.

Enguany, la selecció dels participants també s’ha fet mitjançant un jurat format per Conxita Oliver (Generalitat de Catalunya), Anna Crosas (Diputació de Barcelona), Martí Sunyol(Patronat Municipal del MATBC)i Teresa Blanch (MATBC).

Xavier Escribà. Una trajectòria.

Pel proper divendres 9 de novembre a les 19.30, l’artista Xavier Escribà farà una visita comentada per l’exposició i permetrà parlar, dialogar i compartir experiències amb ell i la seva obra.

L’activitat és gratuïta.