La Farmàcia Balvey

A la segona planta del museu
Publicat el 13 febrer, 2012

L’element més singular del MATBC és l’antiga farmàcia rural de la nissaga Balvey, la primera referència de la qual data d’abans de 1660 i està formada pel mobiliari original de 1780, en el que s’hi conserven més de 200 pots de farmàcia del 1827.

Amb la nova museografia, es vol donar a conèixer la nissaga Balvey a partir dels espais de l’habitatge del farmacèutic i d’objectes quotidians de la família.  Uns espais que segueixen la normativa que obligava a que l’habitatge del farmacèutic disposés de dormitori, d’oratori, de rebotiga, de laboratori i la pròpia farmàcia.

En aquesta renovació museogràfica, s’ha incorporat a l’àmbit de la farmàcia, una locució en català, castellà, francès i anglès que ajuden al visitant a completar la visita a l’exposició.

El recorregut museístic es complementa amb un jardí botànic, dedicat a les plantes remeieres amb espècimens d’aprofitament medicinal, es presenta com una sala d’exposicions a l’aire lliure, i amb el qual es complementa la temàtica central del museu: la salut i el benestar

Darrera la Farmàcia s’hi ha instal·lat el mòdul multisensorial “La Mirada Tàctil”, projecte que impulsa la Diputació de Barcelona, a través de l’Àrea de Coneixement i Noves tecnologies a la Xarxa de Museus Locals i que compta amb l’assessorament del Centre de Recursos Educatius de l’ONCE a Barcelona, amb l’objectiu d’apropar els museus locals i els seus continguts a tots els usuaris, però especialment adaptats per a aquells visitants que tenen algun tipus de discapacitat sensorial i mobilitat reduïda.

Museu Arxiu Tomàs Balvey és el 21è equipament de la Xarxa de Museus Locals de la Diputació de Barcelona que incorpora aquest servei per a visitants amb discapacitat visual i mobilitat reduïda, amb la voluntat de fer del museu un entorn propici per a la inclusió cultural.