Un nou habitant de l’edifici Daurella

Publicat el 4 novembre, 2010

L’ hem vist molts vespres voltar per les sales del Museu, i a l’estiu li agrada dormir la migdiada sota l’ombra del pi, o banyar-se a la bassa del jardí.

Fa molts anys que viu per aquí. Tal vegada més de dos mil. Va néixer sota el dolmen de Pins Roses i va créixer a la vil·la romana del Pla de les Parets, al Poble Sec. I en fa més de mil que volta pel centre de Cardedeu. Bon amic d’en Tomàs Balvey, últimament viu amagat a les sales del Museu.

Es petit i juganer, entremaliat i tafaner. Ha vist moltes coses i algunes no les vol explicar. Es una mica tímid, i sempre juga a cuit i amagar. Li agrada llegir, i també passejar. Fa pocions amb herbes i xarops per a curar.

Però d’un temps ençà està una mica trist i avorrit. A ell li agradaria tenir uns quants petits amics. Ens vols ajudar?

Vols ser un petit amic del Follet del Museu?